El nostre balanç
Pense que aquests ODS i DDHH
són els més importants i fonamentals hui en dia, i més perquè els tenim molt
presents i ens afecten per cada segon que passa.
No tothom té les
possibilitats de poder expressar la seua opinió respecte d’aquest tema, però
considere un gran privilegi poder fer-ho nosaltres amb aquest projecte
organitzat per algunes mestres.
A la vegada que aprens com
funciona el món i les qualitats que té, també un mateix s'adona que una simple
paraula pot influir molt. Personalment, eixa és la meua conclusió, encara que
de tant en tant em sorgeixen dubtes com més aprofundesc en el tema.
Clar, tot açò està capgirat
per la Covid-19. Si no haguera passat això, en aquest moment jo seria a la
platja amb els amics o en alguna discomòbil passant-m'ho pipa. És a dir, fent
coses que m'agraden.
Únicament vull dir que m'agradaria que tothom
s'adonés que aquesta situació NO és cap broma ni cap estupidesa.
YAIZA TREJO - 4t ESO
Un dels darrers projectes del curs ha sigut aquest i en la meua
opinió ha estat molt bé.
Jo vaig elegir l'ODS 10 (la reducció de les desigualtats), ja
que no havia treballat mai aquest ODS i em sembla que és molt important i que
podia treure'n moltes idees.
En la meua opinió, aquest projecte m'ha agradat molt, perquè per
una banda aprenem sobre els ODS i el DDHH, i és important, i per un altra banda
hem de ser originals a l'hora de fer el producte final. Aquest ha sigut un dels
aspectes que més m'ha agradat, ja que tots sabem el mateix del tema, però tenim
l'oportunitat de dur més enllà coses que ens interessen, com fer un dibuix, fer
un producte final relacionat amb la música…
Si haguérem pogut fer el projecte a l'escola, podríem haver fet
la difusió en altres classes o fer el projecte en grups, ja que cada persona
hauria posat els seus coneixements a l'abast de tothom i haguera eixit un
producte final més gran. Ens ha tocat difondre'l per internet, que em sembla
una idea molt bona, però si haguérem estat a l'escola, el podríem haver difós
ensenyant-lo a gent d'altres classes.
LUIS CASTELLÓ - 3r ESO
Els ODS i els
Drets Humans que he triat són els que són per una simple raó: són els més
vulnerables, i més repetitius i afectats, entre ells la pobresa, economia, fam
zero, etc.
Realment, aquest projecte, com molts altres
de semblants, m'ha paregut molt entretingut, divertit, creatiu, etc. Aquests
projectes individuals m'agraden molt, perquè ens dona l'oportunitat a cada u d'expressar
el seu tipus de creativitat. A part de l'àmbit acadèmic, també serveix per
conèixer la gent, que fa els seus projectes, segons l'animació, l'actitud...
He aprés que hi ha més maneres d'educar
acadèmicament de les que fem, i de vegades desaprofitem oportunitats com
aquesta.
Ara ja ho he fet, però lo que més volia fer
quan estàvem completament confinats era jugar a bàsquet i veure a la família.
La proposta de compartir-los m'ha paregut
brillant. És un bon pas endavant, no malbarates uns projectes increïbles, o almenys
la majoria, i dones a conèixer com de capaços que som de fer, sense un paper
davant i tres dies per a estudiar un temari, que en aquestes condicions, desconeixes.
LUCÍA RODRÍGUEZ - 4t ESO
He triat l’ODS de
salut i benestar, ja que en aquests moments em pareix un dels ODS més afectats
i m’ha agradat aprofundir-hi més;, i pel que fa al DDHH, he escollit els
articles 25 i 27, ja que tenen relació amb la salut i al dret de tindre una
assistència mèdica adequada. El projecte m’ha semblat molt interessant, ja que
parlar de tot allò que ha passat i continua present, com la Covid-19, m’ha
paregut molt encertat.
He après moltes
coses, sobretot dels ODS i dels DDHH, ja que no tenia molta idea de tot això.
Si no haguérem estat confinats, m’hauria agradat fer algun projecte col·lectiu
sobre algun tema que ens pareguera interessant i que fora de recerca. I
finalment, la idea de fer difusió dels projectes també em pareix molt bona, ja
que ens ho hem currat molt i pense
que són molt interessants, i a la gent li pot interessar tot allò que diem en
els nostres textos, presentacions, vídeos… En resum, m’ha agradat molt fer
aquest projecte a casa.
En conclusió, aquest projecte m'ha agradat molt i he pogut
aprendre coses noves, a més d'utilitzar la meua imaginació.
IRENE MORA - 3r ESO
Per començar, he fet el meu treball sobre l'ODS d'igualtat de gènere i l'article 5 dels DDHH. Vaig elegir aquests, ja que pense que es veuen molt afectats en ell nostre dia a dia i ara que estem en una situació complicada es veuen vulnerats encara més. Sempre he estat molt interessada per la igualtat de gènere i em pareix una bona manera d'informar-me'n més. Aquest projecte m'ha semblat una bona manera de reflexionar sobre la situació i ser conscients del que passa al nostre voltant. També he après a informar-me millor de les coses, a saber expressar una informació que he requerit i sobre la qual he reflexionat molt. Si no haguérem estat confinats m'hauria agradat poder fer una presentació dels treballs a unes altres classes, perquè foren conscients de tot el que hem treballat. Respecte a donar-li difusió als treballs, em pareix molt bona idea ja que així tot el món pot reflexionar amb nosaltres.
CLARA GUERRERO - 4t ESO
Jo he triat l'ODS
lligat a l'economia perquè després de llegir per damunt la informació de
cadascun d'ells, em va parèixer un dels més afectats en aquesta situació. El
dret humà, igual. Pense que és un tema bastant important actualment.
El projecte ha
estat molt interessant. He aprés algunes coses que no sabia, que a mi m'interessen
bastant, ja que l'economia és com un poc la base de tot.
M'haguera agradat
fer-lo si no haguérem estat confinats també, però pense que no m'hauria paregut
tant interessant, ja que el que més m'ha cridat l'atenció ha sigut la part de
com s'han vist afectats per aquesta situació de pandèmia.
Em pareix
perfecte que les mestres tinguen la intenció difondre alguns treballs, perquè
els pot semblar cridaner.
MIREIA GARCIA - 4t ESO
Jo he elegit l'ODS de Reducció de la
desigualtat, perquè és un ODS que té molt a dir al món i perquè era un tema que
m'agrada explicar i del qual buscar informació.
El projecte m'ha agradat molt perquè tenies
lliure decisió de fer el teu producte final.
En aquest treball he après que els ODS poden
ser més complexos del que sembla en un principi i a l'hora de explicar-los,
però també he après que si el món es posa les piles, podem acabar amb les
desigualtats i amb les injustícies.
Si no haguérem estat confinats, m'hauria
agradat haver fet un projecte en grup i que cada grup presentara el seu treball
a classes d'altres cursos.
La veritat és que la proposta que els projectes es donen a veure és molt bona, perquè així podrem ensenyar a altres persones que està passa amb els ODS i els drets humans.
ÀLEX AGUADO - 3r ESO
Aquesta redacció serà per respondre preguntes sobre els
ODS, DDHH I COVID19.
Respecte de l'apartat dels ODS, vaig elegir l'educació de qualitat, ja que actualment és un dels temes que més preocupa. Per tant, em pareix que era important anomenar aspectes sobre el tema, com avantatges o inconvenients.
El meu article de la Declaració Universal dels Drets Humans és el 26, que expressa que tenim dret d'anar a l'escola sense pagar res, perquè tots tenim dret a un aprenentatge debades.
El projecte m'ha semblat molt interessant, perquè he descobert més coses sobre la Covid19 i la situació en general que desconeixia.
Si no haguérem estat confinats haguera fet el mateix
producte, perquè enregistrar va ser divertit. Respecte del tema de la difusió,
crec que està bé, així la gent és conscient de què passa i què opinem.
He intentat resumir el màxim possible, 10 línies és molt poquet per a explicar 5 idees diferents, per tant he hagut de resumir-ho al màxim. Espere que en tregueu profit.
MARIA BAÑÓN - 4t ESO
He
triat l'ODS 8, que és el de treball digne i creixement econòmic. Els drets
humans que he triat són el 22, el 23 i el 24, que diuen el següent:
●
22: tenim dret a beneficiar-nos de tots els
avantatges socials, culturals i econòmics per poder viure dignament.
●
23: tenim dret a treballar, a triar lliurament
una feina i a rebre un sou que ens permeta viure.
● 24: tots tenim dret a descansar. Per tant, la
jornada laboral no ha de ser excessiva i hem de tindre vacances pagades.
Aquests drets
Humans tenen a veure amb l'ODS que he triat i amb
la situació d'avui en dia que vivim. Aquest projecte m’ha semblat molt ambició. He après moltes coses, per exemple de l'economia,
com ara què fer perquè aquesta situació no torne a passar, com serà la vida
després i quina relació tenen els drets humans amb el meu ODS i amb la situació
de la pandèmia del covid-19.
El
que m'hauria agradat fer si no haguérem estat confinats, és anar a altres classes
a explicar el projecte. Em sembla molt bé que es faça una difusió del treball
perquè la gent sàpiga el que són els ODS, els drets Humans i com es veuen
afectats per la pandèmia que vivim ara mateix, provocada per la covid-19 .
MARC ADAM - 3r ESO
Començaré aquest escrit contar-vos per què he escollit aquests ODS.
La veritat és que he triat aquests,
perquè són els que jo pense que estan més afectats per la pandèmia i també els
que més units estan. Vull dir que si no complim o millorem un ODS qualsevol, o
falla o els altres també es veuen afectats. Açò és com passa en qualsevol altre
treball en equip, ja que açò també és un treball en equip però a nivell
mundial.
He escollit els que més units estan,
perquè ens adonem de la situació i que millorem la situació tots com abans
millor.
Mitjançant aquests ODS he fet un
projecte en què he après molt, m'he conscienciat de tot el que passa al món,
m'ha fet canviar el xip i no pensar tant en mi mateixa, com ho feia
abans.
Per continuar, pense que és un projecte
que ens feia molta falta, sobretot en la situació en la qual ens trobem.
A més, ens pot servir per reprendre la
vida d'una manera millor i sostenible, com si fos un avís de la natura que
encara som a temps de canviar, però tots junts fent esforços i sacrificis.
Però també podem anar a pitjor. Per això
aquest projecte va bé per traçar a poc a poc el camí cap a la primera opció.
Perquè pas a pas podem construir i assegurar un bon futur.
Per tant, si tots posem de la nostra
part, traçant petites línies cap al futur que volem (com aquest projecte), ho
aconseguirem. Perquè açò vaja a més, el que hem de fer és transmetre aquest
projecte, no a altres persones, sinó a més escoles.
És per això, que si poguérem ser a classe,
m'hauria agradat fer una exposició del meu projecte a tota la classe. També si
poguera ser aniria a altres classes a exposar-lo. Però com que tenim les
tecnologies d’avui en dia podem ensenyar els nostres productes finals a qui
vulga veure’ls. Em farà un poc de vergonya, però pense que paga la pena fer-ho,
perquè la gent puga aprendre com he fet jo a aquest projecte.
JOSEP ROMEU - 4t ESO
He triat dos ODS de
l'eix de les Persones, ja que pense que són molt importants tot dos, tant el
dret de poder viure de manera saludable i com el dret a una educació de
qualitat. Per això mateix, el dret humà que he triat també té relació.
Pense que aquest
projecte ha sigut molt interessant i bastant educatiu. He après que tenim molta
sort d'on venim i on vivim, i que hem de fer costat i ajudar aquelles persones
que més ho necessiten. El que més he trobat a faltar ha sigut poder anar a
l'escola, el meu últim any tant a l'ESO com a l'escola. Pense que és molt bona
idea fer difusió d'aquest projecte perquè gent que no té molta idea sobre
aquest tema s'hi interesse un poc més i que intente aportar tot allò que pot
per a poder tindre un món millor.
SALVA BAIXAULI - 3r ESO
1. Per
què he triat aquest ODS / aquests ODS i aquest DDHH o aquests DDHH?
Jo
vaig triar d' ODS la vida submarina i de dret humà, la salut i el benestar.
Els
vaig triar perquè pense que tenen més valor que no se’ls dona, és a dir, s’infravaloren.
2. Què m'ha semblat el projecte?
A mi el projecte m'ha semblat bastant divertit, ja que he descobert moltes coses dels ODS i dels DDHH, i he pogut aprendre continguts molt interessants.
3. Què he aprés?
No
sabia quasi res dels ODS i dels DDHH. Ara sé què són els ODS o els DDHH, també
sé els objectius de cada un i la part de la informació general de cada un, i
per últim com afecten la nostra vida.
4. Què m'hauria agradat fer si no hi haguérem estat confinats?
Jo crec que si no haguérem estat confinats podríem haver fet un vídeo grupal o una presentació grupal, vull dir, podríem haver fet el mateix que hem fet però en grup.
5. Què em sembla la proposta de fer-ne difusió?
Jo
crec que al mínim el meu sí que es pot difondre, ja que és una presentació i la
informació és d'internet, aleshores si se'n fa difusió i algú necessita la meua
informació, jo sí que deixaria que l'agafaren.
MARIA DOMINGO - 4t ESO
He elegit l’ODS d'Educació de qualitat perquè
pense que és un dels que més s'ha vist afectat per la pandèmia; i he elegit l'article número 6 de la Declaració Universal dels Drets Humans, amb el qual he vist que tenia més relació, encara que també n'hi
havia d'altres. El projecte l'he trobat interessant i també un poc necessari,
és una bona forma que ens adonem que aquesta situació afecta molts àmbits de la
vida i de la societat de diferents maneres. He après que hauríem de pensar molt
bé abans de retallar en àmbits com medicina o educació, perquè com podem vore
ara s'han vist molt afectats. També hem de tenir en compte les persones que no
han tingut tants recursos com nosaltres i pensar en formes que açò no torne a
passar.
Si no haguérem estat confinats el que més
il·lusió m'hauria fet és anar al viatge de fi de curs amb els meus companys de
classe. Per últim pense que la proposta de fer difusió és genial, ja que pense
que tot el món hauria d'estar informat de totes aquestes coses.
MIQUEL CERVERA - 3r ESO
En aquest projecte jo he elegit l'ODS 16 (Pau, justícia i institucions sòlides) i el Dret Humà 3 (Tot individu té dret a la vida, a la llibertat i a la seguretat de la seua persona), perquè, a banda que tenen una relació els dos, parlen de temes actuals i molt polèmics, ja que en el nostre món encara s'incompleixen tant aquest ODS com aquest dret humà.
El que he après ha sigut sobretot a
adonar-me que no cal anar-se'n a països menys desenvolupats per a trobar, per
exemple, un atacat a la llibertat o una col·laboració en una guerra. També m’ha
fet reflexionar que per la Covid-19 es vulneren d'una manera ben evident les
nostres llibertats i la nostra igualtat.
Tot el projecte m'ha semblat molt
interessant, perquè mai no m'havia fixat en els drets humans i en els ODS, i
això m'ha fet comprendre el món que ens envolta i sobretot per què és un tema
d'actualitat.
Si no haguérem estat confinats, a mi m'agradaria haver fet aquest projecte de manera més dinàmica, fer una representació teatral en grups com si estiguérem en un programa de televisió.
I respecte de la proposta de difondre els nostres projectes, em sembla molt bona idea, ja que així donarem a conèixer a més gent un saber més ample d'aquest tema i la nostra opinió per a fer-la reflexionar.
MANEL REY - 4t ESO
He
triat l'ODS de l'eix de les persones que pretén d'eradicar la pobres, perquè
pense que ha de canviar la situació i que aquesta ha canviat a pitjor amb el
COVID-19: ara hi ha més pobresa.
Aquest
projecte ha estat bé perquè t'ensenya el que són els ODS i els Drets Humans, i
t'adones de com de difícil que és complir-los tots i com de malament que estan
alguns temes.
Si
no haguérem estat confinats, podríem haver ajudat d'alguna manera gent amb
menys recursos amb menjar, roba o fins i tot fer alguna perquè pogueren passar
una bona estona d'alguna manera.
Fer
difusió d'aquests treballs està molt bé, perquè ja que has après, doncs mostres
al món el que també han de saber i ho ensenyes, i ací el treball té un objectiu
més enllà de la nota.
BLANCA SUÁREZ- 3r ESO
Jo he escollit
l'ODS i dret humà relacionats amb l'educació, ja que és l'aspecte de la meua
vida que més m'ha afectat durant la pandèmia, i he sabut parlar del tema des de
la meva opinió personal i des de la meva experiència com a alumna fent les
classes online. Aquest projecte m'ha paregut una manera de parlar i donar el
nostre punt de vista sobre el que està passant i com realment ens afecta i té
conseqüències negatives sobre drets als quals normalment no donem importància.
Ha sigut enginyós, interessant i molt útil per aprendre un poc més sobre
l'actualitat. He après nous drets humans, sobre la importància dels ODS, a
generar solucions contra els efectes de la pandèmia…
Si haguérem fet
aquest projecte desconfinats m'hauria agradat amb l'escola posar en pràctica
alguna de les idees que hem donat, tant jo com els meus companys, ja que en el
meu cas, parlant de l'educació, confinats o no hi ha molta gent sense recursos.
Em sembla genial que més gent puga compartir la nostra opinió i que siguem
nosaltres els que informem del tema i les conseqüències que té la COVID-19.
JORDI FERRER - 4t ESO
El projecte ODS que hem fet aquesta quarantena ha sigut didàctic i crític a la vegada que entretingut. M'ha servit perquè ens adonàrem on hem arribat, però sobretot del que ens queda per fer. Les desigualtats i les incoherències que hem observat entre els drets humans i els ODS ens fan qüestionar si anem pel bon camí. Per això aquest treball ha sigut tant productiu, ens hem sentit implicats, el que du a una responsabilitat, la que ens ha mogut ha fer aquests treballs. Per tot açò pense que aquesta activitat no s'hauria”una societat justa en igualtat de condicions!.
BERNAT CORTÉS - 3r ESO
Jo per a aquest projecte vaig triar l'ODS de l'educació i el dret humà que diu que tot el món té dret a una educació digna i de qualitat. La principal raó per la qual vaig elegir-los va ser perquè pense que és un aspecte social molt important del qual ningú no parla o que moltes vegades s'infravalora.
Aquest projecte a mi m'ha servit com una ferramenta per adonar-me de no sols com està l'educació actualment, sinó també per veure com està la situació social actualment, ja que avui en dia hi ha milions de persones al món que no disposen de coses bàsiques com un habitatge digne, menjar i altres coses bàsiques. Si no haguérem estat confinats, m'hauria agradat fer el projecte en grups. Cada grup podria un ODS i un DDHH, i després d'investigar, podríem haver fet un producte final com una presentació, vídeo o d'altres propostes.
A mi sincerament em pareix una idea genial fer difusió d'aquest projecte, ja que així donarem visibilitat a la situació social actual i mostrarem què cal fer per millorar com a societat.
HELENA GANDIA - 3r ESO
Jo he decidit escollir l'ODS 13 junt als drets humans 3, 19, 25 i 30, ja
que es veuen molt relacionats entre ells, i amb tot el que està passant a causa
de la COVID-19 quasi ningú no els dona importància. El fet d'haver fet aquest
projecte ens ha ajudat a reflexionar i informar-nos una mica més sobre la
situació que vivim, per això pense que ha sigut un projecte molt interessant
que ens ha ajudat a crear una opinió pròpia basant-nos en allò que pensem.
El fet d’haver estat confinats durant tot aquest temps, ha fet d'aquest un
projecte molt diferent dels que hauríem realitzat en una situació normal, però
jo si açò no haguera passat, no haguera canviat massa coses. Simplement
m'haguera agradat fer-ho en grup de manera que tots els membres poguérem
aportar idees sobre cadascun dels temes tractats. Per últim, la proposta de
difondre els projectes em pareix genial, ja que així podem transmetre les
nostres reflexions a altres persones.
En primer lloc, jo
vaig triar l'ODS d'Aigua i sanejament perquè pense que la gent no li dóna tanta
rellevància i en realitat és una cosa molt important en l'actualitat.
El projecte que hem
dut a terme m'ha semblat realment interessant, però sobretot productiu i molt
educatiu. Pense que li hem tret molt de profit i la proposta ha estat molt
encertada.
Durant el treball
he après moltíssimes coses, com ara valorar més tot el que tenim i adonar-me de
les coses que s'han fet o malament durant la pandèmia. A banda, durant la
creació del producte final he gaudit i al remat he reflexionat molt.
En la meua opinió,
si no haguérem estat confinats recomanaria fer d'igual manera aquest projecte
(investigant sobre els ODS i els DDHH), però sense vincular-lo a la covid-19,
és clar.
Per últim, la
proposta de difusió em pareix molt bona idea perquè altra gent puga també
aprendre i reflexionar sobre el que hem investigat.
He
triat aquest ODS perquè crec que és molt important ara, ja que tot aquest
confinament és per salut i el meu ODS para d’això. I he triat el Dret Humà que
parla de la igualtat entre les persones, perquè no els solem emparellar, i jo
crec que actualment hem de fer visible que la salut i la igualtat estan molt
relacionades.
Aquest
projecte m’ha semblat que és una manera d’adonar-nos de tot el que passa
actualment i com tot està relacionat, i m’ha agradat la manera com ho hem
aprés: buscant informació, redactant, expressant el que pensem…
Si
no haguérem estat confinats, m’hauria agradat visitar el meu tio iaio que era
metge i haver gravat una entrevista amb ell, ja que online no s’aclaria. A part
d’això no ho sé, potser hauria fet més treball de camp, vull dir, gravar més seqüències
al carrer i propostes així.
Em
sembla molt bé que una proposta com aquesta tinga difusió, ja que és necessària
per a conscienciar la gent, i la veritat no sé si nosaltres amb aquest projecte
ho aconseguirem, però almenys ho intentarem.
RICARD BONILLO - 4t ESO
El primer que diré sobre aquest projecte és que és necessari . Tot això dels ODS i dels drets humans personalment n'havia sentit parlar, i més o menys entenia el que era, però pense que aquest projecte m'ha fet aprendre moltíssim d'aquest tema tan bàsic i important. M'ha agradat bastant el projecte , faig una valoració molt positiva i és una llàstima que s’acabe ací tot. Ha estat un dels projectes del qual no tenia gaires expectatives i al final les meues expectatives se han triplicat i m'ha agradat molt. Simplement això: necessari i entretingut.
VÍCTOR MATA - 3r ESO
Jo he elegit l'ODS Fi de la pobresa perquè és un tema que
el planeta ha de solucionar prompte, i després l'he relacionat amb el dret humà
que diu que tot el món tenim els mateixos drets.
El projecte m'ha paregut molt interessant, ja que he
pogut investigar sobre aspectes que no sabia.
Jo he après bastants coses sobre les quals mai no havia
investigat i ara en soc més conscient.
A mi m'hauria agradat que, si no haguérem estat confinats,
haguérem pogut fer una exposició sobre el que hem investigat.
La idea de fer-ne difusió del que hem fet em pareix molt
bona, ja que així la gent es pot conscienciar a partir dels nostres treballs.
FERRAN BONASTRE - 4t ESO
Aquest
projecte m'ha semblat molt interessant, he pogut aprendre moltes coses que
abans no sabia i a més ha sigut un complet encert fer-lo, ja que com que estava
relacionat amb el tema de la covid19 m'ha ajudat a entendre millor què passa. A
més a més, jo he triat un ODS i uns drets humans molt relacionats amb el tema, per tant
hi he pogut aprofundir encara més.
Si
no haguera estat confinat i haguera anat a classe, m'hauria agradat seguir
treballant en els projectes que estàvem fent, ja que m'estaven agradant i els
veia molt interessants, però les circumstàncies ens ho han impedit, i ens hem
hagut d'adaptar tots com hem pogut.
Pense
que la idea de fer una difusió ha estat molt encertada i em sembla molt bé.
En general, us heu organitzat molt bé i ho hem dut tot al dia, i no hi ha hagut massa feina, sinó que ens n'heu plantejada la necessària.
OBDÚLIA FERNÁNDEZ - 3r ESO
En aquest
projecte, des del principi, la meva idea fou explicar que tots els ODS estan
connectats en certa manera, i que si en cau un, la resta també. Per eixe
mateixa raó he escollit molts ODS i els he enllaçat un darrere l'altre. Entre
aquests he triat el de Fam zero, el de Salut i benestar, el d'Aigua i
sanejament i per últim el d'Acció pel clima. Tots aquests els he comparat amb
l'article 25 de la Declaració dels Drets Humans, ja que supose que globalitza
un poc tot allò més bàsic.
Per altra banda,
vull dir que he gaudit molt amb el projecte i m'ha servit per donar el meu punt
de vista i poder expressar-me, ja que m'agrada molt. He après bàsicament, com
deia abans, el fet que està tot absolutament connectat i que es necessiten uns
ODS i drets molts bàsics per poder aconseguir els següents. També òbviament
m'he adonat fins a quin punt pot sofrir
la gent en situacions com aquesta i nosaltres ni ens immutem i únicament ens
preocupem pels nostres.
Per últim, vull
dir que em sembla molt bé la idea de fer-ne difusió. Són temes que tot el món
hauria de tractar i saber-ne l'existència, ja que supose que són fet reals dels
que constantment intentem escapar.
VÍCTOR ROIG - 3r ESO
Jo no he triat un
sol ODS o dret humà, sinó que he fet un balanç de com a partir d'un, tota la
resta es pot veure afectat, i això és un tema que em semblava curiós; així
doncs, vaig voler indagar una mica per veure fins on podia veure's afectat tot
el programa de l'agenda 2030.
El projecte m'ha agradat i em sembla una molt bona forma
de veure el que passa actualment des d'un altre punt que no s'està tenint tant
en compte. He aprés més a valorar la repercussió de les nostres accions i també
he après el que és l'efecte papallona, que m'ha semblat un tema molt
interessant. Si no haguérem estat confinats, jo haguera fet un projecte paregut
a aquest en el qual s'analitzen els ODS i els drets humans, i veure si es
compleixen i intenten dur endavant, i si no, doncs veure per què. Em sembla
bona idea això de fer-ne difusió, ja que així la gent pot veure el que pensem els
alumnes, perquè les nostres idees sobre aquests temes mai no són tingudes en
compte.
MAYA BEESE - 3r ESO
La meua tria, tant de l'ODS com del dret humà, té relació amb l'economia. Així doncs, he triat l'ODS 8 i l'article 23 de la Declaració Universal dels Drets Humans, ja que aquests tenen molt en comú, i és un tema molt present en aquests moments. Fer el projecte, m'ha semblat una molt bona idea, m'ha ajudat a investigar i saber-ne més.Si no haguérem estat confinats, també m’hauria agradat fer un projecte,, I em sembla molt bona idea fer-ne difusió.
MATEU SANCHIS - 3r ESO
Aquest projecte m'ha agradat, ja que en fer-lo podem adonar-nos
que aquesta pandèmia no només influeix a estar tancats a casa sinó a que afecta
també temes més importants. D'altra banda, m'ha servit per aprendre sobre els drets
humans i els ODS. En general aquest projecte m'ha semblat útil ja que serveix
per adonar-nos que en el món no sempre van les coses bé i genials, sinó que hi
ha més problemes que no pensem .
ÓSCAR BLANCO- 3r ESO
He triat aquest ODS sobre el Canvi climàtic i el Dret Humà que
explica que tenim dret a circular lliurement perquè en el producte final volia
fer un collage amb tots els ODS i fotografies sobre el coronavirus les ciutats buides
etc.
El projecte m'ha semblat que ha estat bastant bé perquè hem
pogut aprendre més d'aquest tema i també ens hem conscienciat més
Resumint-ho
bastant, puc dir que he aprés què són els ODS, que no sabia que existien i he
aprofundit un poc. Si no haguérem estat confinats no sé ben bé què hauria fet, perquè
supose que ens haurien proposta més projectes a fer.
Respecte
de la proposta de donar a conèixer el projecte, supose que està bé fer difusió d'aquest
tema per a les persones que no reciclen, per tal que reciclen més a casa i que s'assabenten
del que passa al món amb el canvi climàtic.
ALFONS JUAN - 1r ESO
Amb el meu producte final vull expressar el que suposaria aplicar els objectius ODS. Per tant ho expresse en forma d'una xiqueta amb pocs recursos que acaba molt afavorida pels objectius. Vull que la gent s'adone del que significaria que aconseguírem acomplir els ODS. He decidit fer el producte final així perquè d'aquesta manera puc aconseguir que ens adonem amb facilitat del que vull dir. He pensat que si feia un text en primera persona la gent podria empatitzar més.
També he aprés a valorar més tots els recursos que tenim. Em serveix per a veure la sort que hem tingut. Pensar que hi ha gent que no té suficients recursos o diners per a menjar és molt trist i hauríem d'empatitzar amb aquesta gent.
La veritat és que estic satisfet, ja que he aconseguit reflectir el que tenia pensat fer. Estic content del meu producte final i del treball que he fet per a arribar a ell.
BLANCA RIDAURA - 1r ESO
El Convid19 ens ha servit per adonar-nos de quins són els ODS que afecten la pandèmia i quins no, i també quins drets humans han estat vulnerats. Jo he fet un producte final d'una entrevista perquè volia saber què pensava la gent que no és reconeguda internacionalment.
Allò que jo volia expressar d'alguna manera en el meu producte final és que és important l'opinió de tota la gent, siga reconeguda internacionalment o no; per això vaig elegir fer una entrevista, per a saber l'opinió de cada persona. Però tot el que acabe de dir, no ho vaig pensar de seguida, no va ocórrer de seguida, ni la vaig pensar tal qual l'he fet. Jo al principi no sabia què fer, no tenia una idea en el cap, però parlant amb la mestra se'm va ocórrer, bo entre les dues més o menys, i després vaig començar a fer-la a paper brut i va quedar com ha quedat.
En aquest projecte he pogut aprendre diverses coses: he aprés més sobre els drets humans i els ODS, i també sé allò que signifiquen i també sé el que és important.
Estic molt contenta del treball, d'allò que he fet i per al meu gust ha quedat molt bé i he posat totes les meues ganes per fer el treball i espere que a les altres persones també els agrade.
Aquest projecte m'ha agradat molt, m'ha paregut interessant i divertit.
La quarantena no ens ha beneficiat gens ni miqueta, però sí que la contaminació ha baixat, i ha de continuar així perquè quan tornem a la normalitat tot no serà igual que abans, però ara sabem que és molt important cuidar i cuidar-nos.
SANDRA CASABÁN- 1r ESO
La pandèmia sobre la COVID 19 ens ha fet reflexionar sobre els ODS i els drets humans, les persones que han patit, les famílies nombroses, les quals no tenien diners per a mantenir-se.
Jo he fet aquest producte final per donar ànims a totes aquelles persones que ho han passat malament durant la pandèmia i com que la cançó que he elegit els pot donar ànims, aleshores l'he tocat. La veritat és que estic satisfeta del meu producte final, perquè he pogut expressar el que volia i espere que els haja ajudat.
A mi aquest projecte m'ha agradat molt des d'un principi, tant la idea com el procés, perquè a banda de quedar-me satisfeta he pogut aprendre que hi ha gent que ho està passant molt malament per aquesta pandèmia i que els hem d'ajudar siga com siga.
ONA FELGERA- 1r d'ESO
Jo he reflexionat al voltat del Dret a l'educació i l'ODS 4. El meu producte final el vaig fer per diverses raons. Una d'aquestes és que vaig trobar molts articles sobre aquest tema i em va paréixer bona idea fer com un article de diari ajuntant totes les idees, ja que em paregueren interessants. El projecte m'ha semblat molt interessant i he aprés molt en el procés.
BLANCA CASABAN-2n ESO
Blanca Casabán ha fet primer tota una investigació sobre els drets humans i les ODS. En un primer moment ella pensa que la salut serà un dels ODS més afectats. Ella, en el seu procés de treball, fa un recorregut per tots els ODS i reflexiona molt bé sobre els nostres drets i com es veuen afectats. Finalment ella decideix fer cartells amb missatges positius per ajudar en aquesta situació.
ADRIÀ RIVERA- 1r ESO
Mitjançant el meu treball vull expressar que l'educació i la sanitat és el primer i que hi ha gent que no té els materials i recursos bàsics. He decidit explicar cada ODS i m'he centrat en, salut i benestar i educació de qualitat. He decidit fer aquests dos perquè són els que més m'afecten. Fent aquest treball he aprés que sóc molt privilegiat perquè no m'afecten molts ODS, per exemple, no em falta ni l'aigua ni l'electricitat ni el menjar. Estic satisfet del meu treball perquè he descobert coses noves i m'he esforçat
MARIA NACHER- 1r ESO
El meu producte final és un còmic sobre els ODS i la COVID-19. Em va paréixer molt original i divertit triar a l'ordinador dibuixos i posar textos explicatius. Ho vaig fer amb un programa informàtic que havia dit altre mestre de l'escola.
En el còmic he volgut transmetre la situació abans de la COVID-19 quan encara anàvem a les escoles, durant la COVID-19 la situació de confinament, i per acabar he representat que hem de fer després de la pandèmia.
Fer el treball m'ha agradat molt i m'ha servit per a tindre més presents els ODS i ser més conscient de no contaminar el planeta i de fer un món millor entre totes les persones. M'ho he passat molt bé fent el còmic i espere que vos haja agradat.
ANDREU ARROM - 1r ESO
He triat el dret humà 23- Tenim dret a treballar i l'ODS 8- Treball decent i creixement econòmic perquè se semblaven molt i era més fàcils de conjuntar.
I del meu treball final vaig decidir que estava bé dibuixar una pancarta de protesta i penjar-la en el balcó. En la pancarta els drets humans i ODS que he triat, ha estat perquè són els més vulnerats de tots aleshores els vaig dibuixar pera que tot el món ho sàpiga.
MIREIA FERRER - 1r ESO
Pense, a més a més, que puc expressar-me bé quan escric una història. Estic contenta perquè cada vegada m'expresse millor de manera escrita. Estic molt contenta del procés i el producte del meu projecte.
LUCIA TORDERA- 1r ESO
Jo amb el meu producte final volia expressar que hem de valorar el que tenim, que en qualsevol moment la vida pot donar la volta per complet, i hem de queixar-nos per coses que valguen la pena, ja que aquesta generació ens queixem molt de l'escola, però ara, ja et puc assegura que la gran majoria desitja fer classes des de l'escola.
També volia expressar que dins d'uns anys espere que açò forma sols part de la història.
Jo he fet com a producte final una història. He decidit fer una història perquè en aquesta quarantena en prou ocasions ens han demanat fer treball relacionats en l'escriptura, i he descobert que m'agrada escriure, però sols se'm dóna bé quan ho faig amb temps i amb ganes.
En aquest projecte he aprés un poquet més sobre els ODS i també sobre els Drets Humans. Per altra part, he aprés molt sobre la pandèmia en general.
Sí que estic prou satisfeta amb el meu resultat, ja que he fet una història que m'ha costat el seu esforç, i que m'ha ajudat en diferents aspectes. M'agradaria fer més projectes com aquests.
NOÈLIA FERRER - 1r ESO
Doncs jo vaig fer aquest producte final perquè em semblava una idea divertida i entretinguda, en compte de fer el d'un ODS, ho vaig fer d'uns quants, perquè em pareixia interessant. Vaig fer frases de diferents estils, dues en paper, i per a ser més original vaig fer les altres, que si no m'equivoque són 12 a digital.
AINA JULIO -1r ESO
Jo he decidit fer cartells, ja que no són només d'una ODS o un tema en concret. També perquè m'ha paregut divertit i no ha sigut una obligació, sinó una manera de passar l'estona. A part que les frases expressen diferents idees amb les quals jo estic d'acord.
MARC RIVERA - 1r ESO
Jo volia expressar en aquest projecte que la situació que estem passant és complicada i per això és important agafar forces. He decidit fer-ho així perquè en altres projectes m'ha funcionat. He aprés sobre els drets humans i les ODS. Estic content del producte final perquè ha quedat molt bé i he aconseguit reflectir el que volia.
AMANUEL RAMOS - 2n ESO
El treball que jo he fet, representa com la COVID-19 va arribar a les nostres vides plenes de color i les va afectar i les feu blanques, sense color; per això els colors que he posat representen les emocions que tenim cap a la COVID-19. Fúria, tristesa, i sobretot inferioritat, cap a una situació en la qual no podem fer res que no siga ser a casa.
He fet aquest treball centrant-me en els sentiments que he vist que la gent expressava, i l'he fet perquè volia que la gent vera i sabera que estar en quarantena no és agradable, però que ho fem pel bé de totes les altres persones.
MIGUEL GRANDE - 2n ESO
Vaig elegir l'ODS de salut i benestar perquè em pareixia un tema molt actual i ara més amb tot el que està passant en els Estats Units, també el vaig elegir, ja que estava molt relacionat al dret a la vida. Per altra banda, vaig elegir fer cartells, ja que podrien ser utilitzats per a manifestacions o algun esdeveniment.
MARIO REVERT - 1r ESO
El meu treball ha consistit a reflexionar sobre els drets humans i els ODS, i com aquests s'han vist afectats per la COVID-19.
M'ha cridat molt l'atenció que en aquesta situació, aparentment tan roïna per aconseguit arribar als ODS, n'hi haja hagut un que s'haja beneficiat per aquesta pandèmia: l'acció pel clima.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada