Tercer d'eso


Tot seguit trobareu textos, cançons, pòsters, vídeos que des del confinament aporten informació i pensaments propis. En qualsevol cas, són veus que reflexionen al voltant dels efectes de la pandèmia sobre els Drets Humans i els ODS.


ODS I DRETS HUMANS. L'EDUCACIÓ

Aquest treball de Blanca Suárez reflexiona al voltant de com el Dret de l'educació i l'ODS 4 Educació de Qualitat s'han vist vulnerats per la pandèmia causada per la COVID19.


blancasuarez_ods_covid19_productefinal_3r from Escola Gavina on Vimeo.



QUÈ PASSA AMB ELS DRETS HUMANS I L'AGENDA 2030?

José Ángel Calderón fa una reflexió general i completa sobre els efectes que té la pandèmia.






LES PERSONES, EL PLANETA SENCER SE'N DOL


Sergio Domínguez ha fet una composició per expressar l'efecte de la COVID19 sobre el medi ambient i les persones.




PARLEM UN POC MÉS D'EDUCACIÓ

Bernat Cortés també ens parla d'educació des del confinament.


bernatcortes_ods_covid19_producte_3r from Escola Gavina on Vimeo.


ODS FI DE LA POBRESA I EL DRET HUMÀ A NO SER ESCLAVITZAT


Per a aquest projecte he decidit fer una redacció sobre tot el que està passant respecte el coronavirus. He escollit com a ODS el Fi de la pobresa, i com a dret humà, l'article 4.

El següent escrit, que podreu llegir a continuació, és el producte final de la meua investigació i opinió. Seguidament parlarem sobre El fi de la pobresa.

El fi de la pobresa és un problema que arrossega la humanitat des de l'antiguitat. Per exemple, els egipcis  ja tenien una jerarquia social ben diferenciada.  Els pobres sempre tenien totes les de perdre. Vivien en unes condicions de vida precàries. La seua esperança de vida era molt curta i el pitjor és que es passaven tota la seua curta vida explotats pels faraons que els feien treballar de sol a sol.

En canvi, la classe adinerada, comerciants, mercaders, usurers, artesans...tenien totes les comoditats i gaudien d’una vida més fàcil i,  com a conseqüència, tenien una esperança de vida molt més llarga. També podem parlar de l’edat mitjana, amb la seua piràmide social ben marcada. Avui en dia, podem pensar que aquest gran problema ja no existeix, que han desaparegut les diferències de classes i que en l’actualitat ningú no és pobre. Res més lluny de la realitat. Perquè encara que coste de creure, avui en dia hi ha molta pobresa i precarietat al món, milers de persones pateixen fam i tenen molts deutes que no pot pagar. I aquest pensament que tenen algunes persones de segur és perquè totes elles tenen un plat damunt la taula tres o quatre vegades al dia i no els falta de res. Aquest pensament no ajuda en absolut a tota esta gent que ho està passant malament. Mentre que hi continue havent gent pensant això no podrem acabar amb aquest gran problema.

El segon tema que tractarem en aquesta redacció serà sobre l'article 4 dels drets humans que diu: “ Ningú no ens pot esclavitzar. L'esclavitud està prohibida en tots els casos". Aquest dret humà l'he escollit perquè té molt a veure amb el fi de la pobresa pel que ara explicaré.
Qualsevol persona que no li va bé econòmicament fa el que siga per poder continuar vivint, i  desgraciadament hi ha molta gent que s'aprofita d’aquestes situacions i esclavitzen a aquella persona, a treballar més del que no poden aguantar o millor dit, els exploten a canvi d'un sou pèssim que no poden gairebé ni menjar. Açò contradiu per complet aquest article. Tot açò ve pel fet que la gent pobra que hem nomenat en l’apartat dels drets humans, molts estan en aquesta situació i també es continua fent avui en dia encara que en un nombre més reduït.


Aquest ha sigut el producte final de tota la meua investigació, i espere que no torneu a pensar que la pobresa ja s’ha acabat per poder continuar i acabar amb aquest problema.
Llorenç Adam

IMATGES DE LA PANDÈMIA

Óscar Blanco ha seleccionat unes imatges que representen el projecte i com el medi ambient, la llibertat de moviment de les persones, l'economia s'han vist afectats, entre d'altres, per la COVID19. Per això ha fet un collage amb tots els ODS i imatges amb les ciutats buides i altres efectes del coronovirus, lligat a què passa amb el medi ambient si no emetem gasos.
  







Marc, mitjançant una presentació dinàmica, ens presentat el seu parer respecte d'aquest tema i mira de donar resposta a dues qüestions: què ha passat amb els ODS i els DDHH, i què pot passar a partir d'ara. Piqueu el títol per enllaçar amb la videopresentació.

TREBALL DIGNE I CREIXEMENT ECONÒMIC?!

Xavi Suria també ens parla sobre el dret al treball i l'ODS de l'eix de la proposeritat que ha reculat greument al llarg dels darrers mesos. I la recuperació serà ben lenta.




EL DRET A LA SALUT I A LA VIDA

Candela Lorente ens planteja la necessitat de crear un sistema sanitari públic mundial.





CANVI CLIMÀTIC, DRETS HUMANS I COVID19

Helena Gandia ens explica com la pandèmia ha afectat els ODS de l'eix del planeta i drets humans bàsics. Què podem fer perquè la situació no es repetesca?

helenagandia_odsDDHH_covid19_productefinal_3r from Escola Gavina on Vimeo.


EL DRET A LA LLIBERTAT HA ESTAT CONFINAT
Víctor Mata ens en fa la reflexió. Aquest dret, bàsic i inalienable, s'ha vist seriosament vulnerat. 





MÚSICA,ODS I DRETS HUMANS 

 Luis Castelló ha fet una cançó a partir de la proposta musical d'un cantant ja conegut. Descobriu-ho.

 
Luis - (oficial video music) ODS, DRETS HUMANS, COVID`19 from Escola Gavina on Vimeo.


DRET AL TREBALL I A LA SALUT 

Miguel Soria ens parla de les cosenqüències sanitàries i laborals del confinament.

 
miguelsoria_ods_covid19_producte_3r from Escola Gavina on Vimeo.


EL PLANETA EN TEMPS DE PANDÈMIA


Obdulia Fernández fa una repassada a la Declaració Universal dels Drets Humans i als objectius de l'Agenda 2030, i comparteix amb nosaltres la seua visió respecte dels efectes de la pandèmia.

 
obduliafernandez_odsDDHH_COVID19_productefinal_3r from Escola Gavina on Vimeo


ENS HEU CONFINAT EL DRET A UNA EDUCACIÓ DE QUALITAT! 

Álex Aguado, amb força i de manera ben clara, ens transmet què pensa del fet que aquest dret haja estat tan afectat per la pandèmia.
LA VIDA SUBMARINA I LA SALUT I EL BENESTAR

Salva Baixauli explica, des del seu punt de vista, com ha afectat la covid19 a l'ODS Vida submarina i al Dret Humà "Salut i Benestar".




L'AGENDA 2030 I ELS DRETS HUMANS: QUÈ PASSA AMB LES PERSONES I LA NOSTRA PROSPERITAT? 

Shashi Perales, d'una manera visual i gràfica, ens fa pensar com els ODS fi de la probresa (1), salut i benestar (3) i treball digne i creixement econòmic (8) estan ben tocats després de tres mesos de confinament.

SI NO PODEM TREBALLAR, QUÈ HI FAREM? I EL NOSTRE DRET A UN TREBALL DIGNE, ON ÉS? 

Maya Beese s'ha centrat a analitzar aquells ODS de la prosperitat ben vinculats al Dret Humà del treball digne, i altament afectats per la situació actual.




LA IGUALTAT DE GÈNERE I EL DRET A LA VIDA SERIOSAMENT EN PERILL!

Irene Mora deixa ben clar com el confinament han afectat negativament les dones que pateixen violència de gènere i les que tenen de partida menys drets per motius diversos (econòmics, socials, culturals...). I no n'hi ha dret!





LA FI DE LA POBRESA

Mateu Sanchis ens en parla una mica i reflexiona sobre aquest ODS en relació amb els Drets Humans.






CADA INDIVIDU COMPTA. ACTUEM CONJUNTAMENT

Núria pons fa un reflexió sentida, sincera, de contingut, poètica, que convida a pensar i molt en tot el que passa ara a conseqüència de la pandèmia. Però no ens equivoquem: molts dels problemes i de les dificultats actuals tenen arrels prèvies i profundes, fruit del capitalisme globalitzat. Actuem, doncs, si volem que el món vaja a millor.







L'EFECTE PAPALLONA
Víctor Roig ha fet una reflexió al voltant de la pandèmia i dels efectes sobre els Drets Humans i els ODS, i ens explica com si un ODS es veu afectat, també n'hi ha d'altres que es veuen aturats o vulnerats. El mateix passa amb els Drets Humans. 





L'EDUCACIÓ I EL MÓN 

Sergi Ricart ha fet un mural amb imatges que representen el grau d'afectació de la covid19 arreu del món lligat amb els efectes sobre les jornades laborals arreu del món i l'educació.



COM VIVIM L'ESCOLA A CASA

Àngela Màñez reflexiona des de casa sobre l'ODS de l'Educació de Qualitat i el Dret Humà que en defensa l'accés per a tothom. Com vivim l'escola a casa? Què sentim pel fet de no anar a l'escola?


LES ALIANCES I LA COOPERACIÓ SÓN FONAMENTALS

Això és el que ens comenta Miquel Cervera en el seu vídeo, on parla de la fam, de la pobresa, d'educació, de les desigualtats... Qualsevol acció individual ha de mirar de ser col·lectiva, de tindre ressò positiu.


FAM I POBRESA ARREU DEL MÓN
Daniela Muñoz reflexiona dels  efectes que ha tingut la pandèmia sobre les persones més desafavorides i com en general ara hi ha més gent que passa gana i que és pobra.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

EL PROJECTE TEMÀTIC D'ENGUANY